Дистанційне навчання 11 клас українська мова

13.10.21 р.
Тема уроку: РМ. Практична риторика. Добір матеріалу, його систематизація.

Опрацювати тему 1. ст. 63 вправи 141, 142
Домашнє завдання: вправа 147 ст.65


11.10.21 р.
Тема уроку: Основи ораторського мистецтва. Види ораторського мистецтва і жанри. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, науково-популярне, навчальне)

Опрацювати теоретичний матеріал підручника ст.46-48 вправа 104


08.10.21 р.
Урок 1-2.
Тема: Видатні оратори Давнього Риму. Ораторське мистецтво в Україні.
Домашнє завдання: опрацювати теоретичний матеріал підручника параграфи 13-14, вправи 93,98

06.10.21 р.
Тема уроку: З історії риторики й ораторського мистецтва
Видатні оратори Давньої Греції.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника
04.10.21 р.
 Тема уроку: Контрольна робота № 1. 
Мова, індивід, суспільство. Риторика як наука й мистецтво слова.

Контрольна робота №1

Мова, індивід, суспільство. Риторика як наука й мистецтво слова

1 рівень

1 варіант

Завдання 1 ─ 16 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (кожна правильна відповідь 1б.)

1.Наука про знаки, їх властивості та системи називається

А  інтенція                                                   Б  семіотика

В лінгвістика                                              Г евфемізматика

Д інвенція

2.Чарлз  Сандерс Пірс розрізняв усі типи знаків, ОКРІМ

А іконічних знаків                                    Б  знаків-індексів

В знаків-рухів                                            Г знаків-символів

3. До основних напрямів сучасного мовознавства  відносяться всі, ОКРІМ

А комп’ютерної лінгвістики                   Б  соціолінгвістики

В когнітивної лінгвістики                        Г комунікативної лінгвістики

Д зорової  лінгвістики

4. У давньогрецькій мові слово logos означало

А звичай, звичка                                        Б  місце

В слово, мова,  мовлення                         Г характер, норов

Д пристрасть, почуття

5.Розділами   класичної риторики є всі, ОКРІМ

А диспозиції                                               Б елокуції

В елоквенції                                                           Г дедукції

Д меморії

6.Метод, який передбачає постійне повернення до проблеми, повторення проблеми, але кожен раз ніби на новому витку, тобто, проблема обростає новою інформацією, новими аспектами, називається

А хронологічний                                       Б дедуктивний

            В індуктивний                                            Г концентричний

Д метод аналогій

7.Методами викладу матеріалу є всі, ОКРІМ

А хронологічного                                     Б дедуктивного

            В індуктивного                                          Г репродуктивного

Д методу аналогій

8.Літературно-поетичний прийом, що полягає в поєднанні протилежних за змістом, контрастних понять, які спільно дають нове уявлення, - це

А алегорія                                                   Б метафора

В метонімія                                                 Г синекдоха

Д оксиморон

9.До законів  запам’ятовування не належить

А закон враження                                      Б закон повторення

В закон зазубрювання                              Г закон асоціації

10. Модуляція -це

А зміна тональності, сили, ритму, звучності голосу

Б завершальний етап ораторської дії

В виразність ораторської промови

Г розробка предметної царини ораторської промови

Д структура ораторської промови

11. До різновидів суперечки НЕ належить

А  дискусія                                                  Б  полеміка

В диспут                                                      Г діалог

Д дебати

12. Серед наведених понять тропами є  

А алiтерацiя, асонанс, палiндром         Б  метонімія,  синекдоха, оксюморон 
В  гiпербола, метонiмiя, каламбур        Г  паралелiзм, епiтет, бароко

Д синекдоха, метафора, вітаїзм

13. Комунікативна функція мови – це

А функція формування й формулювання думки

Б засіб пізнання світу                              В функція спілкування

Г засвоєння людиною культури свого народу

Д матеріал створення культурних цінностей.

14.Матеріальний об’єкт, що сприймається чуттєво й у процесах пізнання та спілкування є замінником (представником) іншого предмета, явища, дії або події,називається

А риторикою                                              Б знаком

В мовою                                                      Г предметом

Д словом

15. М. Міхновський, Є. Чикаленко, С. Єфремов- були ораторами

А XVI ст.                                                      Б XVII ст.

В XVII– XVIII ст.                                        Г ХІХ — початку XX ст.

Д кінця XX ст.

16. До знаків-індексів належать усі знаки, ОКРІМ

А слідів ніг                                                 Б відбитків пальців

В дорожніх знаків                                     Г кордонів

Д  синьо-жовтого прапора

2 рівень

Завдання 17-20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 2б.) 

17.Установіть відповідність  між термінами та їх тлумаченням

1 топос

2 пафос

3 етос

4 логос

 

А визначає взірцеву суспільну й особисту морально-етичну поведінку оратора

Б покликаний воєдино представляти думку і слово

В  риторичне поняття, що означає загальні місця впромові

Г   інтелектуальне, вольове, емоційне устремління мовця (автора)

18.Установіть відповідність між розділами класичної риторики та їх тлумаченням

1 диспозиція

2 елокуція

3 меморія

4 ораторія (акція)

 

А запам’ятовування промови: використання властивостей пам’яті для заучування змісту тексту, словесних і несловесних засобів

Б виголошення промови (техніка виконавської майстерності оратора)

В розташування думок; визначення послідовності подачі матеріалу для реалізації поставленої мети, відбір аргументів для доведення думок

Г винайдення думок, знаходження матеріалу, визначення теми, задуму промови

Д вираження думок; відбір ефективних мовних

засобів (слів, словосполучень, речень, стилістичних фігур) для

висловлення думок і реалізації запланованого, сама реалізація

задуму

19. Установіть відповідність  між знаками, які розрізняють за матеріальною природою, та прикладами типів знаків

1 матеріал

2 вчинок

3 предмет

4 графічні

 

А заручини як символ обіцянки взяти шлюб

Б ялинка як символ новорічних свят

В танець

Г фотографія

Д сталь як символ міцності

20.Установіть відповідність між тропами та їх визначеннями

1 літота

2 паралелізм

3 оксиморон

4 інверсія

 

А засіб, при якому зображення подій, явищ подаються одночасно, паралельно

Б різке зменшення ознак предметів, дій, явищ для надання більшої виразності

В зміна в реченні звичайного порядку слів

Г надання неживим предметам чи явищам ознак живих істот.

Д суміщення несумісного, поєднання протилежностей, таких, що в житті не можуть бути поєднаними

 

 


 

 

Контрольна робота №1

Мова, індивід, суспільство. Риторика як наука й мистецтво слова

1 рівень

2 варіант

Завдання 1 ─ 16 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (кожна правильна відповідь 1б.)

1.Засновником семіотики вважають

А Лаврентія  Зизанія                                            Б  Цицерона

В Чарлза Сандерса Пірса                                                Г Юрія Шевельова

2. Уживання слів — назв тварин для позначення певних негативних рис  чи особливостей людини мовознавці називають

А  тропами                                                              Б  семіотиками

В  мовою                                                                 Г евфемізмами

3. Зв’язок між мовою й свідомістювивчає

А комп’ютерна лінгвістика                                Б  соціолінгвістика

В когнітивна лінгвістика                                     Г комунікативна лінгвістика

4. У давньогрецькій мові слово topos означало

А звичай, звичка                                                    Б  місце

В слово, мова, мовлення                                     Г характер, норов

Д пристрасть, почуття

5. Елокуція— це 

А пошук думок, знаходження матеріалу, визначення теми, задуму промови

Б розташування думок; визначення послідовності подачі матеріалу для реалізації поставленої мети, відбір аргументів для доведення думок

В вираження думок; відбір ефективних мовних  засобів для висловлення думок і  реалізації запланованого, сама реалізація задуму

Г використання риторичних фігур, прикрас мовлення

Д використання властивостей пам’яті для заучування змісту тексту, словесних і  несловесних засобів

6.Розділами   класичної риторики є всі, ОКРІМ

А диспозиції                                                           Б інвенції

В елоквенції                                                                       Г емпіризму

Д меморії

7. Інвенція — це 

А знаходження матеріалу, визначення теми, задуму промови

Б розташування думок; визначення послідовності подачі матеріалу для реалізації поставленої мети, відбір аргументів для доведення думок

В вираження думок; відбір ефективних мовних засобів (слів, словосполучень, речень, стилістичних фігур) для  висловлення думок і  реалізації запланованого, сама реалізація            задуму

Г використання риторичних фігур, прикрас мовлення

Д запам’ятовування промови: використання властивостей пам’яті для заучування змісту тексту, словесних і  несловесних засобів

8. Різновид метонімії, заснований  на кількісному зіставленні предметів та явищ

А алегорія                                                               Б літота

В уособлення                                                         Г синекдоха

Д оксиморон

9.Основними видами  пам’яті є всі, окрім

            А зорової                                                                Б слухової

В нюхової                                                               Г моторної

Д логічної

10. Акцiя — це роздiл риторики, який   розглядає

А  засоби виразностi ораторської промови    Б   виголошення оратором промови
В структуру ораторської промови 

Г  розробку предметної царини ораторської промови

Д  глядацьку аудиторію

11.П. Могила, І. Ґізель, C. Яворський- були ораторами

А XVI ст.                                                                  Б XVII ст.

В XVII– XVIII ст.                                                    Г ХІХ — початок XX ст.

Д кінця XX ст.

12.До знаків, які розрізняють за матеріальною природою, відносять усі, ОКРІМ

А звукових                                                              Б графічних

В рухових                                                               Г запахових

Д розмірових

13. Риторика  НЕ розвиває 

А культуру мислення                   Б культуру мовлення

В культуру поведінки                   Г культуру одягу

Д культуру спілкування 

14.Думка, яку автор повинен довести- це

А ідея                                                           Б тема

В теза                                                Г гасло

Д заклик

15.До простих тропів належить

А метафора                                     Б метонімія

В синекдоха                                    Г епітет

Д гіпербола

16.Завершальним етапом ораторської дії, тобто виголошенням промови, є

А акція                                             Б  модуляція

В висновок                                      Г підсумок

Д овації

2 рівень

Завдання 17-20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 2б.) 

17.Установіть відповідність між основними напрямами сучасного мовознавства та їх характеристиками

1 комп’ютерна лінгвістика

2 соціолінгвістика

3 комунікативна

лінгвістика

4 когнітивна

лінгвістика

 

А вивчає мовне спілкування, що складається з таких компонентів, як мовець, адресат, повідомлення, контекст, специфіка контакту та код (засоби) повідомлення

Б матеріальний об’єкт, що сприймається чуттєво і який у процесах пізнання та спілкування є замінником (представником) іншого предмета, явища, дії або події

В створює лінгвістичне забезпечення опрацювання інформації для комп’ютерних систем

Г вивчає зв’язок між мовою й свідомістю

Д вивчає взаємозв’язок мови й соціуму

 18.Установіть відповідність між періодами та їх основними ознаками

1 XVI ст.

2 XVII ст.

3 XVII– XVIII ст.

4 ХІХ — початок XX ст.

 

А інтенсивно розвивається політичне красномовство,

активізується церковне красномовство, зростає популярність юридичної освіти, що, відповідно, зумовило потребу у вивченні риторики

Б сформувався український бароковий риторичний ідеал із перевагою кордоцентризму, ліроепічності, естетичності, вільнодумства

В в основних рисах визначився український риторичний ідеал, у якому переважала гармонійна триєдність

Г український риторичний ідеал стає пристрасним, вольовим, образним, багатожанровим, бо шукає шляхи свого вираження в умовах заборон

Д український риторичний ідеал набув рис полемічності, значно зміцнився підтримкою українського козацтва, що збройною силою виступало на захист українських вольностей, земель,

християнської віри та рідної мови

 

19.Установіть відповідність між методом викладу матеріалу і його характеристикою

1 хронологічний

2 дедуктивний

3 індуктивний

4 метод аналогій

 

А передбачає рух думки від загального до часткового, перехід від загальних сентенцій, положень до прикладів, фактів, випадків: від

тези до її підтвердження; метод пошуку підтверджень висловленої ідеї

Б передбачає зіставлення об’єктів (явищ, проблем, понять) задля перенесення закономірностей з  одного (відомого) на інший (менш

відомий чи невідомий) об’єкт

В передбачає постійне повернення до проблеми, повторення проблеми, але кожен раз ніби на новому витку, тобто, проблема обростає

новою інформацією, новими аспектами

Г відповідає перебігу подій, порядку елементів цілого; використовують для викладу біографічної, історичної, сюжетної теми

Д передбачає рух мовленнєвого цілого від часткового до загального: спочатку викладають окремі факти, випадки, спостереження, а  потім, після їх аналізу й  оцінювання, указують на закономірність, роблять загальні висновки

20.Установіть відповідність між тропами та їх визначеннями

1персоніфікація

2 алегорія

3 перифраза

4синекдоха 

 

А заміна множини одниною

Б поширена метафора, троп, за допомогою якого абстрактним образам та явищам надається конкретне значення

В засіб, який дозволяє замінити конкретне слово іншими словами, описом, щоб запобігти повторів

Г надання неживим предметам чи явищам ознак живих істот

Д перебільшення властивостей чогось або когось

01.10.21 р.
Тема уроку 1: РМ Аудіювання текстів різного характеру. Різновиди аудіювання. Аудіювання зразків ораторського мистецтва
Опрацювати теоретичний матеріал за посиланням:

Тема уроку 2: Еристика як мистецтво суперечки. Етика полемічної майстерності.
Домашнє завдання. Опрацювати теоретичний матеріал підручника 

§ 12, вправа 89


29.09.21 р.
Тема уроку: Акція. Риторична техніка
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника 

§ 10-11, вправа 82


27.09.21 р.
Тема уроку: Промова. Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам'ятовування промов.
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника 

§ 9, вправа 70

Комментариев нет:

Отправить комментарий